#9 - We don't need no education

Är så himlans trött på skolan. Det rullar på men det är segt, jag går bara och väntar på att åtta månader ska flyga förbi så att jag kan få ta studenten och vara arbetslös och fri från plugg för första gången på tretton år. Det känns både lite härligt och lite läskigt. Det enda jag vet om är mitt liv som studerande. Vad ska jag göra med min fritid när jag är färdig med det menar jag? Att plugga vidare känns just nu inte som något alternativ. Jag är trött på det nu. Vill jobba med något praktiskt jag tycker är roligt och uppleva nya saker. Se nya platser och träffa nya människor. 

Jag tycker att skolan är viktig. Jag tycker att eleverna ska passa på att ta tillfället tillvara att lära sig nya saker, även om motivationen ibland kan vara bristande... Just nu har det dock nått sin gräns. Skolan är inte längre allt för mig. Den var det ett tag, jag blev ledsen om jag fick något lägre än det högsta betyget och sådär. Så är det som sagt inte längre. Jag har insett att det finns andra saker jag prioriterar högre och även att det finns andra vägar till drömjobbet och ett lyckligt liv.

På tal om andra vägar till drömjobbet än genom platsen bakom skolbänken så har jag gjort en intervju med min kusin Danne till ungdomstidningen Signerat Ung jag jobbar med i skolan. Den är färdig men ska nu bearbetas och tryckas så jag måste tyvärr vänta med att kasta av skynket från den. Jag får be att återkomma med intervjun eller så får ni grabba ett pappersex av tidningen när den kommer ut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0