Prom preps

Dagen idag har varit ganska okej faktiskt. Började med sovmorgon, sedan lite genomgång i Politik & hållbar utveckling. Fortsatte med lång lunch och sedan projektmöte om fotoutställningen vi ska ha i kursen Fotografisk bild 2. Vi kom fram till att vi kommer ha vernissage någon gång i början av april så stay tuned för mer info om det. Tror inte att det är något ni vill missa! Vi är 14 elever som ska tolka 14 olika artisters/bands låttexter och göra dem till bilder. Kan bli riktigt spännande och utmanande.

Sen köttade jag lite gymnasiearbete med mina partners in crime. Gick igenom ett kritiskt moment idag; vi skulle diskutera strukturen och upplägget på vår rapport. Alla var trötta och sega, stötte på lite krångel och oenigheten men det löste sig. Är väldigt glad för att jag har så bra tjejer att jobba med. Mich och Cissi: vi gör världens bästa jobb!

Efter det drog jag upp till stan och lyckades bokstavligt talat köpa ett par jeans på fyra minuter. Skojar inte. Gick in på JC, killen i butiken frågade om jag ville ha hjälp, jag sa ja och bad om en speciell modell och storlek, han tyckte jag skulle ha en mindre storlek, jag sa okejdå, han plockade fram jeansen, jag betalade, tackade och sa hejdå. Det är ju bara så skönt när allt rullar på som det ska. 

Samma sak var det med min balklänning. Lämnade in den på Bröllopshuset idag för att få den uppsydd och göra några små lagningar (den är begagnad). Pappa körde dit klänningen, jag provade med mina balskor och fick testa med handskar och wonderbra och hela tjottaballongen, de nålade upp fållen och skrev upp vad som skulle göras. Gick som på räls. Fick till och med en komplimang av det brutalt ärliga butiksbiträdet! Efter det gick mamma och jag och fixade hårsmycken till balen så nu har jag nästan allt jag behöver. Fattas bara örhängen och eventuellt sjal och solfjäder. Sen ska ju pappa fixa en bil också hoppas jag. Annars är jag fit for fight och balträningen börjar som sagt på söndag. Är taggad som in i hoppsan. 

Vill inte lägga upp en bild med klänningen på men en gammal instabild på strassdekorationen kan jag ju visa. Ja, den är svart och ja, det trivs jag i.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0